Fiziği Sevmek
Evet, bir YGS sınavı daha bitti. Şimdi sizinle birlikte sınavın arkada bıraktıklarına bir bakalım. Kimi arkadaşlar için çok başarılı bir sınav geçerken, kimileri için tam bir enkaz oldu bu sınav. Kendi ilgi alanımıza dönelim, YGS Fizik Soruları son bir kaç yılın en kolay soruları olarak tarif edilebilir. Buna rağmen çıkarılan netler maalesef çok düşük. Bu konudaki esas sorunun öğrencilerinin fiziği kafada zor kabul etmeleri ve gereken ilgiyi göstermememleri. Kendi tecrübelerimden sayısız örnek verebilirim ama eminim çevrenizde sizde örnekler bulabilirsiniz. Sayısal dersleri başarılı olmasına rağmen, sadece fizikte sorun yaşadığı için eşit ağırlık okuyanlar veya dil seçenler, fizikten 5 den fazla net çıkaramdığı için fen bilgisinin geri kalan kısımlarını fullemeye veya sosyalden 30 net çıkarmaya çalışanlar. Eminim bu örneklerin çoğu sizin çevrenizde de vardır.
Bütün bu örneklere rağmen bende size inatla fizik çözün diyorum. Ama burada altın kuralımız fizik öğrenmek değil Fiziği Sevmek. İnsan sevmediği iş ile ilgilenmek istemez. Öğrenirkende böyledir. Sizin ilk olarak fiziği sevmeniz gerekiyor.
"Bu kadar soğuk bir ders nasıl sevilir?" diyenler olabilir. Bunu söyleyen arkadaşlar ilk olarak sizi soğutan etkenleri ortadan kaldırın. Temel etkenler ; dersin içeriği, öğretmen faktörü, ve konuları anlamamak olarak 3'e ayırabiliriz.
Ders içeri konusunda haklı olduğunuz yerler var. Gerçekten bizim fizik müfredatımız düzenli değil ve öğrenciye yardımcı olmuyor. Bu durumda müfredatın dışına çıkın. Ders dışı kitaplar okuyun. Duyduğunuz şeyleri internette aratın. Ders içeriklerinin günlük hayatta kullanımlarını araştırın ve inceleyin. Mesela basit bir örnek el arabası nasıl oluyorsa bir kaldıraç örneği oluyor?
Konuları anlamak gerçekten ciddi bir problem çünkü fizikte hayal gücü çok önemli. Size verilen soruları ilk olarak aklınızda canlandırmanız sonrasında kurgulamnız lazım. Kuru kuruya formülle sonuçlar çıkmaz, çıksada o artık fizik değil matematik olur. Benim hayal gücün bu soruları canlandıracak kadar iyi degil diyen arkadaslarında imdadına internete yetişiyor. Şu anda internette "hayalimdeki kız/erkek" yazsanız ona bile bir görsel veya video verebilir size :) Fizik konularında da istemediğiniz kadar örnek video ve resim var sadece onları aramasını bilmeniz lazım.
Geldik dersten soğutan derse küstüren en önemli faktörlerden biri olan öğretmen faktörüne. Okuldaki hocanızı değiştirecek haliniz yok ama sizin burada yapmanız gereken hocanın aklındakileri anlamak. Bende bir oğretmen olarak burada tek taraflı bir bakış görüyorum. Öğretmen anlatmak için elineden geleni yapar,(mesleğin yüz karası denilecek bazı istisnalarıda biliyorum, onları öğretmen olarak kabul etmiyorum) ama bir öğretmen olarak en önemli şey karşındakine anlatabilmektir. İstediğin kadar iyi bilgiye sahip ol karşındaki anlamazsa başarısızsın. İşte burada karşılıklı iletişim başlıyor. Öğretmen inebildiği kadar öğrencinin seviyesine inmeli ama öğrencide ona yardımcı olmak için elinden geldiğince öğretmenin seviyesine yaklaşmalı. Sizinde fizik kitapları okumanızı istemiyoruz. Sadece eski bilgilerinizi tekrar edin anlatılan herşeyt eskinin üstüne konulan bilgilerdir. Öğretmen her derste bir tuğla koyduğunu düşündüğü bir eser yaptığını düşünürken, öğrenci her ders yine ilk tuğla ile geliyorsa muhakkak bir iletişim kopukluğu olur ve buda öğrenciyi başta öğretmenden sonrada dersten soğutur.
Burada yazılanların dışında bir çok örnek verebilir bir çok alternatif sunabiliriz. Ama hepsiniz buraya yazmak gereksiz. Siz kendi çözümünüzü bulamk zorundasınız. Eğer çözümsüzlük içine düşerseniz pes etmeyin çevrenizde size yardımcı olacak herkesten yardım isteyin. Eğer kimseyi bulamazsanız unutmayın ki biz buradayız. Amacımız sadece fizik sorusu çözmek değil bu soruları çözebilecek insanlar ortaya çıkarmak.
Bütün bu örneklere rağmen bende size inatla fizik çözün diyorum. Ama burada altın kuralımız fizik öğrenmek değil Fiziği Sevmek. İnsan sevmediği iş ile ilgilenmek istemez. Öğrenirkende böyledir. Sizin ilk olarak fiziği sevmeniz gerekiyor.
"Bu kadar soğuk bir ders nasıl sevilir?" diyenler olabilir. Bunu söyleyen arkadaşlar ilk olarak sizi soğutan etkenleri ortadan kaldırın. Temel etkenler ; dersin içeriği, öğretmen faktörü, ve konuları anlamamak olarak 3'e ayırabiliriz.
Ders içeri konusunda haklı olduğunuz yerler var. Gerçekten bizim fizik müfredatımız düzenli değil ve öğrenciye yardımcı olmuyor. Bu durumda müfredatın dışına çıkın. Ders dışı kitaplar okuyun. Duyduğunuz şeyleri internette aratın. Ders içeriklerinin günlük hayatta kullanımlarını araştırın ve inceleyin. Mesela basit bir örnek el arabası nasıl oluyorsa bir kaldıraç örneği oluyor?
Konuları anlamak gerçekten ciddi bir problem çünkü fizikte hayal gücü çok önemli. Size verilen soruları ilk olarak aklınızda canlandırmanız sonrasında kurgulamnız lazım. Kuru kuruya formülle sonuçlar çıkmaz, çıksada o artık fizik değil matematik olur. Benim hayal gücün bu soruları canlandıracak kadar iyi degil diyen arkadaslarında imdadına internete yetişiyor. Şu anda internette "hayalimdeki kız/erkek" yazsanız ona bile bir görsel veya video verebilir size :) Fizik konularında da istemediğiniz kadar örnek video ve resim var sadece onları aramasını bilmeniz lazım.
Geldik dersten soğutan derse küstüren en önemli faktörlerden biri olan öğretmen faktörüne. Okuldaki hocanızı değiştirecek haliniz yok ama sizin burada yapmanız gereken hocanın aklındakileri anlamak. Bende bir oğretmen olarak burada tek taraflı bir bakış görüyorum. Öğretmen anlatmak için elineden geleni yapar,(mesleğin yüz karası denilecek bazı istisnalarıda biliyorum, onları öğretmen olarak kabul etmiyorum) ama bir öğretmen olarak en önemli şey karşındakine anlatabilmektir. İstediğin kadar iyi bilgiye sahip ol karşındaki anlamazsa başarısızsın. İşte burada karşılıklı iletişim başlıyor. Öğretmen inebildiği kadar öğrencinin seviyesine inmeli ama öğrencide ona yardımcı olmak için elinden geldiğince öğretmenin seviyesine yaklaşmalı. Sizinde fizik kitapları okumanızı istemiyoruz. Sadece eski bilgilerinizi tekrar edin anlatılan herşeyt eskinin üstüne konulan bilgilerdir. Öğretmen her derste bir tuğla koyduğunu düşündüğü bir eser yaptığını düşünürken, öğrenci her ders yine ilk tuğla ile geliyorsa muhakkak bir iletişim kopukluğu olur ve buda öğrenciyi başta öğretmenden sonrada dersten soğutur.
Burada yazılanların dışında bir çok örnek verebilir bir çok alternatif sunabiliriz. Ama hepsiniz buraya yazmak gereksiz. Siz kendi çözümünüzü bulamk zorundasınız. Eğer çözümsüzlük içine düşerseniz pes etmeyin çevrenizde size yardımcı olacak herkesten yardım isteyin. Eğer kimseyi bulamazsanız unutmayın ki biz buradayız. Amacımız sadece fizik sorusu çözmek değil bu soruları çözebilecek insanlar ortaya çıkarmak.
Hiç yorum yok:
Şuan için OpenID dahil kayıtlı kullanıcılar yorum yapabilirken, ilerleyen süreçte sadece bu blogun üyeleri yorum yapabilecektir.
Yerinizi şimdiden alın.